Fysioterapiaa ja naprapatiaa Turussa ja Helsingissä pitkällä kokemuksella

Ota yhteyttä

Fysaplus Oy on Ilkka Peltosen perustama fysioterapiaan ja naprapatiaan erikoistunut yhtiö, joka tarjoaa fysioterapia- ja naprapatiapalveluita Turussa ja Helsingissä. Voit varata ajan myös akupunktioon tai kipuselän hoitoon.

Ota yhteyttä ja kerro ongelmistasi, niin Ilkka Peltonen auttaa sinua valitsemaan oikeanlaisen hoidon. Laitetaan yhdessä kehosi taas kuntoon!

Lähes jokainen suomalainen kärsii selkävaivoista jossain vaiheessa elämäänsä. Kipuihin on lukuisia syitä ja kipu voi olla esimerkiksi luissa, lihaksissa, ihossa tai sisäelimissä. Kipua voi aiheuttaa välilevyn pullistuma, rappeutuman seurauksena hermokanavan ahtaus tai ydinkanavan ahtaus. Selkävaivoja voidaan hoitaa sekä fysioterapian että naprapatian avulla.

Fysioterapia

Fysioterapian tavoitteena on parantaa tai ylläpitää kuntoutujan terveyttä. Fysioterapia parantaa myös toimintakykyä sekä liikkumista. Fysikaaliset hoidot kohdistuvat yleensä synnynnäisen vamman, sairauden, loukkaantumisen, vähäisen liikunnan, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttaman heikentyneen toimintakyvyn edistämiseen.

Mihin fysioterapia auttaa?

Fysioterapian avulla voidaan kuntouttaa leikkauksesta toipuvia, mutta se auttaa myös esimerkiksi jännitysniskaan, tenniskyynärpäähän, noidannuoleen ja erilaisiin selkäkipuihin. Usein myös pääkipuihin voi löytyä apu fysioterapiasta.

Varaa aika

Naprapatia

Naprapatiaa käytetään tuki- ja liikuntaelinsairauksien toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Naprapaattista hoitoa edeltää tarvittaessa esihoitoina ultraääni- ja sähköhoidot sekä lihaskäsittelyhoidot. Tutkimuksessa selvitetään potilaan oireiden alkuperää muun muassa ortopedisten, neurologisten ja verenkiertoa tutkivien testien avulla. Lisäksi arvioidaan nivelten liikkuvuutta ja pehmytkudosten kosketusarkuutta. Nivelkäsittelyissä käytetään manipulaatio- ja mobilisaatiotekniikoita, sekä muita manuaalisen terapian keinoja.

Mihin naprapatia auttaa?

Naprapatia auttaa esimerkiksi selkärangan nivelten toimintahäiriöön (hermopinnetiloineen ja heijastekipuineen), tuki- ja liikuntaelinten nivelten liikerajoituksiin, si-nivelvaivoihin, liikerajoituksiin, niska-hartia-alueen lihasjännitysperäisiin päänsärkyihin, iskias-oireyhtymään sekä urheilu- ja rasitusvammoihin.

Varaa aika

Akupunktio hoitomenetelmänä

Etsitkö apua migreenin hoitoon? Vaivaako jatkuva lihaskireys? Akupunktio auttaa hermosärkyihin ja lihasjännitykseen.
Akupunktio on vanha kiinalainen hoitomenetelmä, jossa akupunktioneuloilla pyritään stimuloimaan hermopisteitä, mikä vaikuttaa esimerkiksi kipua lieventävästi, parantaa verenkiertoa ja auttaa lihaksistoa rentoutumaan.

Ota yhteyttä ja kerro vaivoistasi, niin saat sopivaa hoitoa.

Yhteystiedot

Hyväksyn evästeiden käytön jatkamalla sivuston käyttöä.