Naprapatia

Fysaplus Oy tarjoaa ammattimaista naprapatiaa Turussa ja Helsingissä - naprapaatti - fysioterapeutti Ilkka Peltonen

Tarjoan ammattimaista naprapatiaa tuki- ja liikuntaelinsairauksien toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn niin Turussa kuin Helsingissä. Naprapatiassa käytetään hoitomenetelminä nivelen manipulaatio- ja mobilisaatiotekniikoita sekä pehmytkudostekniikoita, lääkinnällistä harjoitusterapiaa ja ergonomista neuvontaa.

Naprapaattista hoitoa edeltää esihoitoina ultraääni-ja sähköhoidot tarvittaessa. Koulutettu naprapaatti on Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen rekisteröimänä ammattihenkilönähenkilönä manuualisen lääketieteen asiantuntija, joka on suorittanut korkeakoulututkinnon joko Suomessa , Ruotsissa tai Yhdysvalloissa. Hoitoja annetaan myös Fysioterapia SV3 lähetteillä.

Naprapatia tutkimus

Tutkimuksessa selvitetään potilaan oireiden alkuperää muun muuassa ortopedisten, neurologisten ja verenkiertoa tutkivien testien avulla. Lisäksi arvoidaan nivelten liikkuvuutta ja pehmytkudosten kosketusarkuutta.

Naprapaattinen hoito

Hoidon yleisimpänä tavoitteena on normalisoida fasettinivelten liikkuvuutta ja toimintaa sellaisissa nivelissä, joissa liikkuvuus on häiriintynyt( dysfunktio ) ja jos tämä voidaan katsoa korreloivan asiakkaan oireiden kanssa.

Naprapaatti käyttää passiivisina hoitomenetelminä mm. Nivelten käsittelytekniikoita, manipulaatio, mobilisaatio-, pehmytkudostekniikoita sekä aktiivisina menetelminä mm. Terapeuttista harjoittelua ja ergonomista neuvontaa.. Lisäksi apuna voidaan käyttää erilaisia pehmytosiin kohdistuvia hoitotekniikoita sekä fysikaalisia menetelmiä.

Harjoitusterapialla ja ergonimeslla  terveysneuvonnalla ja –ohjauksella pyritään palauttamaan , parantamaan ja lisäämään potilaan työ-, toimintakykyä, ennaltaehkäisemään tuki-ja liikuntaelimistön sairauksia sekä –toimintahäiriöitä ja ylläpitämään pidempiaikaisia hoitotuloksia.

Naprapaatin toiminta on työ- ja toimintakykyä tukevaa, potilaan omaa vastuuta korostavaa ja pyrkii vähentämään terapiariippuvuutta. Hoidettaessa kroonisia tuki-ja liikuntaelinsairauksia naprapaatti on usein osana eri terveydenhuollon ammattihenkilöistä muodostuvaa kuntoutusryhmää.

Helsingin toimipisteessä aikaisemmin vastaanottoa pitänyt Seppo Vehviläinen.

Soita ja varaa aika

Turun toimipiste

Helsingin toimipiste

Ilkka Peltonen tarjoaa naprapatiaa tuki- ja liikuntaelinsairauksien toimintahäiriöiden tutkimiseen, hoitoon ja ennaltaehkäisyyn niin Turussa kuin Tampereella

Hoitoja annetaan myös Fysioterapia SV3 lähetteillä.

Naprapatia auttaa mm seuraavissa oireissa ja ongelmakohdissa

• kaularangan nivelen toimintahäiriö
  • liikerajoitus, siitä aiheutuva puutuminen, säteilyoire, huimaus päänsärky
  • niska-hartia-alueen lihasjännitysperäinen päänsärky
  • rintarangan nikamien välinen toimintahäiriö eli lukkiutuminen
  • kylkiluiden ja nikamien nivelten liikerajoitustenaiheuttama kiputila
  • näistä usein oireena hengenahdistus, rintakipu, kylkikipu, jopa rytmihäiriö
  • lannerangan fasettinivelten lukkiutuminen, fasettilukko
  • välilevyperäinen kiputila, välilevytyrä, prolapsi, protruusio, annulus ruptuura
  • iskias-oireyhtymä
  • si-nivelen häiriö, sacroiliaca-nivel, ristiluunivel
  • nikaman liukuma, listeesi
  • alaraajojen puutuminen, pistely
  • myös muiden nivelten hoidot
  • pehmytkudosten hoidot, lihas-,jänne-,ja nivelperäiset hoidot
  • urheiluvamma
  • rasitusvamma
  • jne

Ota yhteyttä niin varataan sinulle aika hoitoon Turkuun!